پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
دانستنی‌های فراساحلی چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۳۷:۳۶

آمریکا مجوز حفاری در اقیانوس‌اطلس را صادر کرد

باشگاه خبری فراساحل: دولت آمریکا برای نخستین‌بار اجازه حفاری برای استخراج نفت و گاز فراساحلی در امتداد سواحل آمریکا در اقیانوس‌اطلس را صادر کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، سالی جول، وزیر کشور آمریکا، اعلام کرد: به نظر می‌رسد طرح بهره‌برداری از میدان‌های نفت و گاز شامل ذخایر قابل استحصال است. طرح حفاری جدید قرار است در فاصله سال‌های ٢٠١٧ تا ٢٠٢٢ به پایان برسد به‌ نحوی که آماده شدن آب‌های ایالت‌های ویرجینیا یا کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و یا جورجیا برای حفاری ممکن است به سال‌ها زمان نیاز داشته باشد. براساس این گزارش، طرح یاد شده را می‌توان به عنوان توسعه برنامه پنج ساله‌ای که در سال ٢٠١٠ برای صدور اجازه حفاری در ایالت ویرجینیا صادر شد، در نظر گرفت. این در حالیست که دولت آمریکا قرارداد مربوط به حفاری شرکت بی پی در سال ٢٠١٠ را درپی انفجار و نشت نفت در خلیج‌مکزیک لغو کرد.

طرح حفاری نفت و گاز در اقیانوس‌اطلس به احتمال زیاد در سال ٢٠٢١ واگذار می‌شود اما در صورت تاکید دانشمندان بر آسیب‌پذیری اکوسیستم منطقه، می‌توان آن را لغو کرد. دولت آمریکا (٢٧ تیرماه) امسال طرحی را تصویب کرد که براساس آن شرکت‌ها می‌توانند مطالعات لازم برای بهره‌برداری از منابع نفتی موجود در آب‌های اقیانوس‌اطلس را آغاز کنند. این اقدام البته با واکنش شدید گروه‌های حامی محیط‌زیست مواجه شد که نگران به خطر افتادن حیات در این منطقه هستند. این طرح که ازسوی اداره مدیریت انرژی اقیانوس ارائه و به تصویب باراک اوباما رسید، اقدام‌هایی را مشخص می‌کند که شرکت‌ها پیش از شروع آزمایش‌های لرزه‌شناسی با هدف تخمین ذخایر نفتی در اقیانوس‌اطلس ملزم به رعایت آن هستند. در همین حال،‌ گروه‌های حامی محیط‌زیست با انتقاد شدید از این طرح تاکید کرده‌اند که اقدام‌های کافی برای حفاظت از آبزیان و پستانداران اطلس در آن دیده نشده است و تنها منجر به تولید بیشتر نفت و گاز می‌شود. این گروه‌ها به شدت نگران آن هستند که انفجار هوای فشرده در زیر آب منجر به نابودی حیات آبی شود.



  کد خبر : 412
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :